..just gonna stand there and watch me burn..

Något saknas. Jag känner det i kroppen. Är rastlös, fjärilar i magen, panikkänslorna kommer smygandes.. Vad är det jag glömmer?? Vad är det jag saknar??
Kopplar bort allt för en stund och lyssnar på Eminem, Pitbull, Akon och Fronda. Mina ständiga källor till tröst. Seriös musik, gärna med en aggresiv ton är vad jag behöver. Kunna släppa allt en stund. Mamma gnäller på mig hela tiden om hästarna, ekonomi, sina problem. Andreas likadan.. Allt läggs på mig. Orkar inte bära alla tyngder längre. Det knäcker mig. Min personlighet försvinner. Jag vill bli fri.
Har alltid varit lite utav en personlig kurator till alla runt omkring mig, men jag måste få andas ibland! Hur säger man nej?
Kan inte heller sova. Det är vad som knäcker mig mest. Får ingen ro, orkar inte men måste gå upp och trä på my happy face. Måste vara så stark som jag vet att jag kan vara, ibland är det bara så svårt. Folk klagar ofta på mitt humör. Här är förklaringen - jag klarar inte allt själv! Jag behöver kanske hjälp... fast orkar inte bry mig längre, jag har klarat mig i åratal såhär, jag orkar lite till. Jag måste orka! Dom litar på att jag SKA orka.
 
När jag mådde som sämst för några år sedan, you know. Social forbi - psykolog - nerblodande armar. så mådde jag alltid såhär, och även sämre. Tänker INTE hamna i det träsket! jag är starkare än så!!
Alla säger att jag är i stallet så mycket nu för tiden. Jag flyr dit, där kan jag andas - oftast. Men ibland låser det sig. Får inte bli så igen! Nej nu ska jag dit straxt. Har två hästar att rida innan insläpp och ikväll är det dressyrlektion kl 17.00. Heja mig.
 
Men tänker inte gnälla under hela inlägget. Positiva saker sedan sist:
- Köpte ett ursnyggt (kan man kalla det nattlinne om det är fluffigt och genomskinligt tyg?)
- Bakade chokladbollar =) Blev superbra!
- Träffade underbara Matilda. Vi gick på stan och käkade pizza ^^ Ägaren på Maestro är väldigt trevlig om man är stammis ;) Vilket jag är "tjockispåinsidan-alice" c(=
- Hittade en låt på spotify som jag inte hört på evigheter och spelade den en hel kväll =)
 
Nu säger jag hej sålänge! =) Lite lättare om hjärtat än innan jag skrev. Din största fiende är du själv, för ditt största hot är att erkänna att du mår dåligt för dig själv och andra - då blir du sårbar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

besideyou.blogg.se

Livet, vännerna, hästarna och things that I like ;)

RSS 2.0