liten ängel <3

Igår red jag wozze, har nog aldrig suttit på en så instabil häst tidigare.. han reste sig, bockade och sprang på tvären. inte en gång, inte två gånger utan snarare trettio (ingen överdrift).. jobbigaste ridtimmen i mitt liv. >.< Plus att han någon gång under ridpasset lyckades knocka mig ganska rejält i huvudet så jag blev skapligt yr. Tack och lov så har det värsta gått över tills idag annars hade det blivit jobbigt att rida ikväll. :/ Nåja, åkte inte av (satt ärligt talat och halvt skrattade, halvt svor medans han höll låda) vet inte vad jag ska göra med honom. He´s crazy.. o.O
 
Det som var bra med gårdagens hästpyssel var senare på kvällen, lät ponnyn springa lös i lilla ridhuset. Han är så söt <3 för det första så får han bara ett så underbart steg när han travar utan ryttare och för det andra verkar han tro att jag är hans mamma. Han följer mig överallt som en liten hundvalp och ska stanna och gosa så fort han blir trött. =) lilla sötnosen <3
Dyzio i hagen - vinter 2012


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

besideyou.blogg.se

Livet, vännerna, hästarna och things that I like ;)

RSS 2.0