IRONI + BARN = FAIL

Har jag nämnt att jag håller i stallets luciatåg som har sin stora premiär den 16 december? - översättning - shit, jag måste sjunga inför publik IGEN..
 
Jag påpekar detta för att igår påträffade jag en av dess medlemmar, litentjejpåsexår, i stallgången. Jag har nog sällan stött på en pratgladare unge, hon håller nästan aldrig tyst när jag ser henne och pratar dessutom väldigt högt och tydligt när det väl gäller. Som exempelvis igårkväll.
Efter ett internt skämt som började läcka ut på förra sångträningen uppfattade litentjejpåsexår ordet gris i meningen "du kan va..." Litentjejpåsexår uppfattade det dock inte som de andra deltagarna som började skratta utan antog helt enkelt att jag skulle klä ut mig till julgris på luciashowen... Vilket hon påpekade högt inför alla andra.
Jag har aldrig varit särskillt suverän med barn så glömde totalt bort att dom inte kan uppfatta ironi så jag min dumma faan kläckte helt enkelt ur mig "ja, självklart vill jag vara det.."
 
Till poängen, jag trodde jag hade lyckats förklara för litentjejpåsexår att jag skulle vara tomte precis som hon fram tills igår när hon helt oprovocerat ropade "Du har väll inte glömt att du ska vara julgris och jag ska vara tomte?" efter mig i stallgången...
 
Överväger starkt att inte skaffa barn. Ever.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

besideyou.blogg.se

Livet, vännerna, hästarna och things that I like ;)

RSS 2.0