Lockande utmaning.. ;)

Det känns som om snart alla i min omgivning har tatuerat sig (förutom jag) =/ Jag har länge velat men kännt mig feg, plus att det är dyrt. Men nu har jag börjat överväga mina alternativ och insett att det kanske borde gå att ordna tills nästa höst iaf.. Frågan är bara vad jag ska ha för motiv. Vill så många olika. Här är några idéer:
 
 Alternativ 1. Att jag kör en standard för att vara första-tatuering och väljer ett hjärta.. Känns lite väl tjejigt och trist dock även om det är fint..
 
 Alternativ 2. Att jag faktiskt tar det motivet som jag ville ha när jag var yngre (bortse från bakgrunden) Måste påstå att även om denna är otroligt snygg känns den lite för mycket goth-aktig. Jag tänker inte påstå att jag är SÅ jäkla deprimerad längre som jag var då ;)
 
 Alternativ 3. Att jag gör en sorgsen ängel. Detta är inte heller för att jag är deprimerad utan snarare för att jag aldrig ska sluta kämpa för att må bättre. Av erfarenhet vet jag att det är lätt att falla tillbaka även när man väl har grävt sig upp ur gropen..
 
 Alternativ 4. En tvättbjörn. Japp, it´s true. Why? För att jag brukar likna en sådan när jag kliver ur duschen (pga all mascara som har runnit) och därför har blivit kallad för tvättbjörn.. Skulle kanske inte använda just den här bilden men har några till som insperation, dom är ju faktisk bara FÖR SÖTA <3
 
 
Men den viktigaste frågan är ju såklart vart jag isf skulle placera tatueringen. På ryggen nära högra skulderbladet hade jag väl tänkt.. sen kommer nog nästa steg bli vänstra armen upp mot axeln. Och därefter vänstra vaden och uppåt.. nä nu får jag skärpa mig.. ska ju överleva första tatueringen till att börja med. ;) Har ni fler idéer eller förslag, kommentera gärna. =)


Kommentarer
Ulrika

kolla in den här bloggen: http://rodeo.net/tattoologist/

jag lovar att när du väl har börjat så är det jäääääättesvårt att sluta titta, så mycket fina tatueringar! och jag är med sugen! jag vet vad, tror jag, men inte var och inte när haha!
massa kram!

Svar: det är ju bara fööör snyggt. =) Kollade sidan, dog lite inombord när jag såg hur många variationer man kan göra.. nu blev det bara svårare att bestämma sig! kul att du också vill =) jag kommer vara extremt noggran med vem som får sätta sin stil på min hud ;) Kramar <3
Alice

2012-12-06 @ 16:12:10
URL: http://ulrikasfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

besideyou.blogg.se

Livet, vännerna, hästarna och things that I like ;)

RSS 2.0